vrijdag 31 mei 2019

Pasta Peperone

Pasta peperone

Al vele jaren staat dit gerecht bij mij op het menu. De basis hiervan is een Jamie Oliver recept dat door de jaren heen vele eigen invloeden heeft gekend. De hoeveelheid paprika die in dit gerecht zijn verwerkt bijvoorbeeld. Ik ben dol op de zoete smaak van de rode paprika die door het lange sudderen nog zoeter wordt.

Ik haal graag mijn groenten en fruit vers bij de boer in de buurt. En de bak met tweede-keuze paprika's krijgt altijd mijn onverdeelde aandacht. Voor dit gerecht haal ik altijd extra veel rode paprika's en dankzij de boer is dit gerecht dan ook betaalbaar. Ik wens jullie veel plezier met dit recept, het is niet moeilijk om te maken maar vraagt wel wat geduld en tijd!

Ingredïenten

1,5 kilogram       Rode paprika
2 stuks               Rode ui
2 teentjes           Knoflook
2 eetlepels         Gesneden peterselie
3-4 eetlepels      Crème fraîche
enkele druppels Worcestersaus
1,5 eetlepel        Balsamico azijn
3 eetlepels         Olijfolie
peper en zout     Naar smaak

350 gram            Pasta
1 cupje                Kippenboulion

Bereiding

Was de paprika's, snijd ze in twee delen en verwijder de witte delen met pitjes. Snijd de paprika in grove delen.

Zet een grote pan (ik gebruik de wokpan met deksel) op het vuur met de olijfolie. Doe de gesneden paprika in de pan en voeg naar smaak zout en versgemalen peper toe. Roer het geheel goed door en laat de pan met deksel op een matig vuur rustig sudderen. Roer af en toe in de pan en laat het zo ongeveer 20 minuten staan. De paprika moet heerlijk zacht worden. 

Snijd ondertussen de rode ui in halve ringen. Voeg de ringen na ongeveer 20 minuten aan de paprika toe. Roer het geheel weer goed door. Doe de deksel weer op de pan en laat het weer 20 minuten sudderen. 

Voeg de fijngesneden knoflook en peterselie aan het geheel in de pan toe. Roer alles goed door en laat het nog 5 minuten staan. Voeg de balsamico azijn en worcestersaus voor de smaak toe. Doe nu ook de crème fraîche erbij en roer het geheel goed door. Proef het paprikamengsel en voeg naar smaak nog wat zout of peper toe.

Maak ondertussen de pasta zoals beschreven staat op de verpakking. Voeg aan het kookwater een cupje kippenboulion voor wat extra smaak.

Wanneer de pasta gaar is en het paprikamengsel op smaak, kun je de pasta aan het paprikamengsel toe voegen. Roer de pasta goed door het mengsel. De pasta peperone is nu klaar om op te dienen. 

Voor de liefhebber smaakt wat parmezaanse kaas echt lekker over deze pasta.

Smakelijk eten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten